top of page

מערכות בינה מלאכותית

משתמשות באוסף עצום של

יצירות אמנות דיגיטאליות,

כדי לייצר תמונות חדשות שאפשר להעלות תוך שניות מאפליקציה

בטלפון או במחשב, שמא גם וגם.

הן יכולות ליצר לאמן דימוי בהתאמה אישית,

לפי בקשתו ולייצר משהו הקרוב למה שהוא מדמיין.

השימוש במאגר הדימויים האינסופי באינטרנט,

יוצר בעיה של זכויות יוצרים,

גם אם אין העתקה ישירה של דימוי כזה או אחר, אלא רק נגזרת שלו.


ואן גוך וציירים מאסטרים אחרים שמתו,

אינם מתלוננים אבל מספר אמנים וצלמים חיים,

מתחילים להילחם נגד החברות המוכרות את תוכנות הבינה המלאכותית,

היוצרות תמונות שנגזרות מיצירותיהם.


מנכ"ל מידג'ורני, דיוויד הולץ, תיאר את שירות יצירת התמונות שלו

כ"מעין מנוע חיפוש" שמושך כמות רחבה של תמונות מרחבי האינטרנט.

הוא השווה את הטכנולוגיה ליצירתיות האנושית.

האם אדם יכול להסתכל על תמונה של מישהו אחר,

ללמוד ממנה וליצור תמונה דומה?" שאל הולץ.


החששות סביב השימוש בכלי בינה מלאכותית,

סבות גם סביב יכולתן ליצור תמונות מזויפות שנראות אמיתיות.

ולגרום לנזק של מידע מוטעה וגם,

לייצר תכנים מיניים ללא הסכמתם של האובייקטים.

תמונות כאלה מטיילות ברשתות חברתיות,

הופכות לוויראליות ולא ניתן להפריך או לאמת אותן,

מכיוון שלא ניתן לאתר את מקורן.


מצד שני, אנשים רבים מאמצים כיום את כלי הבינה המלאכותית החדשים ואת היצירתיות שהיא מאפשרת להם,

כתחביב או לייצר חומרי שיווק,

משחקי וידאו או רעיונות אחרים הקשורים למקצועם.


במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק מציגה האמנית אנאדול את Unsupervised

השואב מיצירות אמנות הנמצאות באוסף היוקרתי של המוזיאון

כולל ליל הכוכבים של ואן גוך – ומזין אותן למיצב דיגיטלי המייצר אנימציות של צבעים וצורות מהפנטות בלובי המוזיאון.


ואני כפי שאני יודע מאמת ומתאמץ ונדרש גם לאומץ להשתמש בבינה, במה?

שאלה טובה!

בתשוקה ליצור אמנות חדשה,

שילוב שלי ושל בינתי הבינה המלאכותית.

כבר ניסיתי ויצא מוצלח.

כלומר העיצוב הראשוני שלי ונתתי לבינה להתערב.

מעט ממש קו פה ושם כי בסוף

זו היצירה רק שלי.


ומכאן צריך לחשוב איך נכון לי להשתמש בה בבינה.


בשיווק עם בוט זה כבר ספור אחר

וכנראה צריך לקבל עזרה ממומחים בתחום

כי אני לא טכנולוג.

אני כן יודע יפה פה מה אני רוצה וצריך.


אז אם בא לך לדבר בינה בתבונה

צור קשר

ולא דרך

בוט.



bottom of page