top of page

סוגי הזכוכיות והתאמתן לצרכים שונים.


השימוש הגובר והולך בתכנון מפתחים גדולים כאלמנטים עיצוביים, התורמים לתחושת המרחב של החללים הפנימיים בבית, העלה את המודעות והצורך בבחירת זיגוג מתאים ליצירת אקלים נעים ונוח יותר בתוך הבית, במיוחד באקלים חם כמו שלנו.. ניתן לומר שהזכוכית היא מוצק אמורפי שקוף בעל תכונות אלסטיות. התכונה הבולטת ביותר של הזכוכית היא מעבר קרני האור דרכה. החום עובר דרך זכוכית בשני אופנים: הולכה וקרינה. הולכה היא מעבר חום דרך חומר על ידי תנודת מולקולות בחומר. קרינה היא מעבר גלים (קרני השמש) דרך חומר.

קרן השמש הפוגשת בזכוכית מורכבת מ- 3 גורמים:

  • 1- אור אולטרה סגול (UV), המהווה 2% מקרינת השמש ואינו נראה לעין. קרינה זו בחדירתה לפנים הבית גורמת לדהיית אריגים ופגימה בחלקי פלסטיק. זכוכית שקופה רגילה מעבירה 80% מקרינה זו.

  • 2- אור הנראה לעין (LV) המהווה 47% מקרינת השמש, אשר אותו אנו מעוניינים לשמר.

  • 3- אור אינפרא אדום (RL) המהווה 51% מקרינת השמש, אינו נראה לעין אך גורם להיווצרות חום. באקלים האופייני לארצנו, אנו מעוניינים לחסום ולהגביל את חדירתו מבעד לזכוכית, ככל הניתן.

סוגי הזכוכית זכוכית טריפלקס- רבודה, המשמשת אותנו בזיגוג מפתחים. מורכבת משתי שכבות זכוכית המוצמדות על ידי שכבת pvb. חומר זה המשמש להדבקת שתי השכבות תורם רבות לחוזקה. במקרה של ניסיון שבירה הזכוכית נסדקת בלבד ולא מתנפצת לרסיסים.. תכונה נוספת של הטריפלקס היא ששכבת ה- PVB מסננת חלק ניכר מקרני ה-UV, ותורמת בכך לשמירה על הריהוט והריפוד הקרובים למפתחים.. גוון ה-PVB יכול להיות שקוף או חלבי ובגוונים שונים של אפור, וברונזה. ניתן גם להדפיס דוגמאות גרפיות, תמונות ועוד.. בהדפסה דיגיטלית ולשלב את הדוגמא הגרפית בזכוכית. זכוכית בידודית- המורכבת משתי דפנות זכוכית אשר בניהן מרווח המאפשר בידוד תרמי משופר, הזכוכיות מחוברות על ידי מסגרת היקפית המכילה חומר סופח לחות למניעת היווצרות אדים בין הדפנות. תכונות הבידוד של מרווח האויר/גז הקיים בין דפנות הזכוכית, משפרות את מקדם ההולכה של הזכוכית בצורה משמעותית. ככל שהמרווח גדול יותר - כך גם הבידוד התרמי. חברתנו ממליצה במקרים הנדרשים זכוכית בידודית - טריפלקס או מחוסמת עם מרווח אויר של עד 12 מ"מ !, לקבלת מקדם הולכה נמוך במיוחד מבחינה תרמית. ניתן גם לשלב הרכבים שונים של זכוכיות עם ציפויים מסוג Low-E ואחרים.

זכוכית מחוסמת- זכוכית העוברת תהליך חימום בטמפרטורה של 700 מעלות וקירור מהיר מאד באויר. תהליך זה גורם להכנסת מאמצים בזכוכית ומשפר את גמישותה וחוזקה פי 3 - 5 מזכוכית רגילה. במקרה שבירה, הזכוכית מתנפצת לרסיסים קטנים ולא מסוכנים כמו שברי זכוכית רגילה. הזכוכית מתאימה על פי התקן בעיקר למוסדות ולמבני ציבור, ופחות שימושית לצרכים ביתיים, אלא אם משלבים אותה בזכוכית בידודית במקום טריפלקס. זכוכית משורינת- במקרים בהם יש צורך מיגוני משופר, אנו משלבים זכוכיות בהרכבים מיוחדים ברמת מיגון Class-2 או Class-3. לשם השוואה - רמת המיגון של סורג היא Class-1 הנמוכה ביותר.

היתרון במיגון משופר בבתים פרטיים - שמירה על חזית שקופה ונקייה המעמידה בספק את הצורך בתריסים כמוצר מיגון. זכוכית Anti-Sun- שכבת ה- PVB בזכוכית רבודה יכולה להיות בעל גוון צבעוני כהה. שימוש בגוונים כהים תורם להפחתת הבוהק של השמש החזקה המוחזר מבתים סמוכים לנו ותורם מעט לתחושת פרטיות באור יום. זכוכית אנטי סאן אינה תורמת רבות לבידוד תרמי על אף שהיא מפחיתה את כמות קרני השמש העוברות דרכה, מאידך היא גורמת לחדירת פחות אור בגלל גוון הזכוכית הכהה. זכוכית Low-E - זכוכית רפלקטיבית בעלת ציפוי מתכתי המפחית את קרני האור האינפרא אדום (RL) של השמש הגורם לחום רב- 50%. וכמעט אינו מפחית את האור הנראה לעין. זכוכית זו היא בעלת מקדם פליטה נמוך. משמעות הדבר היא שכאשר הטמפרטורה בחוץ נמוכה מאשר בפנים, אנרגיית החום מוחזרת מהזכוכית אל תוך הבית, וכך נשמר החום בפנים. ואילו בקיץ, כאשר הטמפרטורה בתוך הבית נמוכה מזו שבחוץ, מוחזרות קרני השמש מהזכוכית החוצה ולא אל פנים הבית, וכך הבית שומר על טמפרטורה נמוכה מזו שבחוץ. זכוכית UltraClear™ - Low Iron Glass- זכוכית זו מיוצרת ע"י החלפת חומר הגלם הבסיסי בחול עם אחוז ברזל נמוך ביותר, המעניק לזכוכית מראה שקוף ונקי בהשוואה לזכוכית רגילה אשר יש לה גוון מעט ירקרק, במיוחד כאשר מסתכלים מהצד. זכוכית זו נקייה יותר מזכוכית Extra Clear אשר מיוצרת בשלב הביניים תוך כדי החלפת חומר הגלם בתהליך הייצור.

השימוש בזכוכית זו מעניק מראה נקי ושקוף כמעט לחלוטין למתבונן מבעד לזכוכית. בידוד אקוסטי- אקוסטיקה היא גורם חשוב שיש להתחשב בו בעת בחירת הזיגוג, מכיוון שהבידוד האקוסטי תלוי בגמישות החומר ובעובי המסה שלו. אך חשוב לדעת, שפרט למקרים מיוחדים, הבידוד האקוסטי של המפתחים תלוי בראש ובראשונה בסגירה ההרמטית מסגרת החלון חשובה מאד בהקשר של בידוד אקוסטי, למרות שבדרך כלל מקשרים אותה למאפיינים תרמיים. אחד הפרמטרים שיש לקחת בחשבון הוא רמת האטימות. חלונות עם מפתחים גדולים, מאפשרים מעבר רב יותר של קול. חלונות הזזה וחלונות כיס, טובים פחות מבחינת אקוסטית (ותרמית) בגלל הקושי בסגירה ואטימות מוחלטת. חלונות פתיחה ,כגון דריי קיפ או ציר ייתנו תוצאות טובות הרבה יותר. שלהם. המשתנה העיקרי המשמש למדידת יכולת הבידוד האקוסטי של הזכוכית הוא הפסד העברת גלי קול (STL), משתנה זה נמדד בדציבלים (Db). שימוש בעובי PVB גדול כמו 0.76 מ"מ או 1.52 מ"מ משפר את הבידוד האקוסטי ויותר מכך, (כחומר גמיש הבולע את גלי הקול) תורם רבות לחוזקה של הזכוכית. לבידוד אקוסטי משופר עוד יותר, ניתן להשתמש ב- PVB אקוסטי בעובי של 0.76 מ"מ, כחומר גמיש יותר מ- PVB 0.76 הרגיל, הוא משפר את הבידוד האקוסטי ב- 50%

בכדי להימנע מעלויות גבוהות מדי של זיגוג, ניתן לקבל ייעוץ הבוחן עלות מול תועלת של התכונות המתקבלות מהזיגוג בהתאמה לדרישות ומאפייני הפרויקט, לקבלת המפרט המתאים ביותר ללקוח.

משרדים | זכוכית צורנית | זכוכית בטחון | חלונות |לובי מפואר

bottom of page